KSIĄŻKA WCZORAJ, DZIŚ I JUTRO BLASK SŁOWA JAK SIĘ UCZYĆ SKUTECZNIE? SPRAWDZIANY (1950-2000) OGLĄDAJĄC TELETURNIEJE CURRICULUM VITAE KWESTIONARIUSZ PROUSTA I HEROLDA Z ALBUMU PRACA DOMOWA UCZNIÓW Krystyna Zaremba, PRACA DOMOWA UCZNIÓW
Wstęp.
Uczniowie a praca domowa
  1. odrabiają pracę domową samodzielnie i poprawnie
  2. odrabiają niesamodzielnie (np. przy pomocy rodziców)
  3. odpisują
  4. nie odrabiają w ogóle
Rozdział I
Rys historyczny (od metody paznokciowej)

Rozdział II
Szukanie odpowiedzi na pytanie: Jak się uczą i dlaczego?

Rozdział III
Opinie uczniów na temat pracy domowej
  • za trudna
  • nieciekawa
  • zbyt czasochłonna
  • odrabiana w ostatniej chwili
  • brak zdolności i chęci
  • korzystanie z bibliografii
  • pomoc rodziców i rodzeństwa
  • pomoc kolegów lub innych osób
  • potrzeba dodatkowych wyjaśnień nauczyciela
Rozdział IV
Propozycje prac domowych (ok. 600).
Każda propozycja składa się z 2 części:
  • korespondencja z uczniem (jakie wiadomości i umiejętności są niezbędne do wykonania pracy)
  • polecenie
HomePage